Přeskočit na hlavní obsah

Nejnudnější obchoďák

 Můj milý anděli, dnes mám pocit, že jsem taky skoro něco jako anděl. No posuď sám.

Přes včerejší burčákový exces jsem se rozhodla nevzít slovo zpět a vyrazila jsem s Vaškem na dávno slibovaný „výlet“ do nového, údajně největšího autobazaru široko daleko. Není to daleko od nás, o to ale nejde. Hloubku mé lásky a oddanosti k manželovi může pochopit a docenit jen ten, kdo podobně jako já rozeznává auta výhradně podle barvy a dělí je maximálně na osobáky a náklaďáky. Když jsme pro mě před víc než třemi desítkami let kupovali první, samozřejmě ojeté auto, jediný můj požadavek byl, aby bylo červené a mělo rádio. Ten první požadavek byl myslím důsledkem příběhů o Krtečkovi, které jsem sledovala v dětství, ten druhý pak výrazem mé zastydlé pubertální touhy žít západním způsobem života.

Když jsme kupovali naše poslední auto, chtěla jsem hlavně, aby jezdilo, a mým tajným snem byla automatická převodovka, protože v mém drahém Gécovi šla špatně zpátečka a já měla potíže s pravou rukou. Díky šťastné souhře okolností jsme natrefili na dobrý kup, takže jsem se dočkala i vyhřívaného sedadla a volantu, což je luxus, o kterém jsem se neodvažovala ani snít. (Heč, heč.)

Ale zpět k dnešnímu dni. O svůj vztah k autům jsem se už podělila, teď už jen krátce zmíním, že nemám ráda obchoďáky a nakupování, zvláště pak výběr z mnoha prakticky stejných věcí. Z tohoto pohledu byl pro mě největší autobazar tím nejnudnějším obchoďákem na světě. Po chvíli chození velkým parkovištěm v budově jsem ale zjistila, že všechna ta stejná auta mají různé disky, některé opravdu krásné, což mě potěšilo a na chvíli zabavilo.

V přízemí se mi líbilo jedno malé zelené auto, které nemělo střechu, zato krásný odstín.  Vašek mi říkal, že střechu má, jen je schovaná. A prý je to Audi. Tak jsem ho chtěla, ale Vašek mě taktně upozornil, že sedadla jsou skoro na zemi a že by mě chtěl vidět, jak z toho lezu, když mám potíže i s naší Kiou. Tak už jsem ho nechtěla.

Vyjeli jsme do třetího podlaží, protože tam byl záchod. Mimo záchodu tam byla nuda ze všech největší. Byla tam hlavně bílá auta, a pak také tmavošedá. A všechny měly stejné disky. Prý hlavně proto, že to byly škodovky. Pak tam vzadu byla nejnebezpečnější auta na světě, bílé dodávky. Myslím, že je takhle zastrčili proto, aby nenadělaly nějakou škodu. Protože i tak parkovištěm v baráku občas projelo nějaké zdivočelé auto a bylo to o strach.

Vašek si prohlížel auta a já jsem se šla projít k oknu, abych měla nějaké kroky. Z prvního okna bylo vidět na dálnici a na parkoviště před budovou. Z druhého okna bylo vidět na hliněný plac, ze kterého sem tam vyrůstala tráva a plevel, a na dálnici. Ze třetího okna bylo vidět na venkovní prodejní parkoviště, na kterém stály desítky ještě nudnějších bílých a tmavošedých aut, než byla ta v třetím podlaží. Jaké měly disky, to jsem neviděla. Na čtvrté straně stály ty nebezpečné dodávky, tak jsem tam nešla. Stejně tam nebylo okno.

Sjeli jsme do podlaží druhého a já jsem si našla zákoutí s pohovkou. S tím, že Vašek si bude prohlížet auta – aby je našel, zapůjčili mu dole na recepci tablet, ale když si nějaké auto v tabletu našel, tak tam nebylo napsáno, kde ho najde v budově. Prostě šméčko, nebo nevím. Já jsem se chystala napsat na fb o svém dobrém skutku, který se proměnil v ústrk, ale byl tam špatný signál.  V prvním podlaží měla pohovka jinou barvu a signál byl lepší, ale protože jsme ho prošli už předtím, nenechal mě Vašek dlouho sedět a jeli jsme koupit prášek na praní a nealko pivo.

Pak jsem doma uvařila oběd a taky jsem řekla Vaškovi, že ve sklepě něco pípá jako ptáček. Tak tam Vašek šel a osvobodil mrňavého troubu, co tam vletěl sklepním okénkem a pak neuměl vyletět ven, přestože druhý ptáček na něj pípal venku.

Proto si myslím, můj milý anděli, že jsem dneska skoro jako ty. A to, že jsem s Vaškem jela do obchoďáku s autama, by si měl převázat mašlí a dát pod stromeček. protože větší dárek už mu stejně dát nedokážu.

Komentáře

  1. Anonymní24.8.24

    Alenko,jako vždy jsem se moc pobavila,když jsem četla o vašem vÿletu na nákupy.Je to úsměvné,vždy mě to ohřeje u srdíčka.Těším se na další příběhy!!!!Díky!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Samozřejmě si tento krásný dárek dám pod stromeček i s tou mašlí. A snad Alenka konečně alespoň částečně pochopila, co pro mne znamená návtěva Ikey, CÁčka, a podobných obchodů. Ale co, někde těch 6500 kroků nachodit musím...
    V tom autobazaru jsem si naživo prohlédl některá auta, která mne zajímají. Na rozdíl od Ikey, kde v podstatě až na nějaké zkratky musí člověk projít celým obchoďákem, aby dosáhl cíle svého zájmu, v autobazaru se Alenka usadila na polstrované kanapíčko a vymýšlela, co o tomto výletu do světa benzínu a nafty napíše. Takže to byl vlastně také můj dárek pro ni. Kde má stále brát témata? A k těm bílým dodávkám jsem se také nepřibližoval, jsou to skutečně nejnebezpečnější auta na světě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jsi ale drnda! Do IKEA chodíš docela rád a do ostatní obchodů taky. alespoň já si to myslím. :)

      Vymazat
  3. Ano. To si skutečně myslíš...

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji vám za návštěvu i za vaše komentáře. Vave

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moderní dějiny? Jasně, učit, ale...

 Už pár dnů se na internetu probírá zjištění české školní inspekce, že (cituji, zdroj na konci článku):  „Učitelé dějepisu dospějí v devátém ročníku nejčastěji do 90. let 20. století, případně do roku 1989. Jen pětina z nich dovede výuku dějepisu do prvního desetiletí 21. století, do současnosti dospěje s výukou dějepisu přibližně čtrnáct procent učitelů. Neuspokojivé je, že nejnovější dějiny a soudobé problémy žákům nepředávají dvě třetiny učitelů,“ uvedla ČŠI. Co já pamatuju, bylo tomu tak vždy. Za nás se učitelé vyhýbali 60. létům, zejména pak roku 1968. Čím slušnější a poctivější kantor to byl, tím víc dané období zašumloval. Jen někteří měli dar nenápadně zmínit, že mohou být také jiné interpretace nedávné historie a že je možné se jich dopátrat. A i to byla velká odvaha. V 90. letech si kantoři už vůbec nevěděli rady, jak nedávné dějiny vykládat. Mnozí z nich skutečně věřili tomu, co učili před rokem 1989. Mám za to, že to muselo být z pohodlnosti. Dnes je to podobné. Učitelé ne

Víc než farářka

 Před pár dny vyšel rozhovor s Viktorií, výjimečnou farářkou Církve československé husitské. Viktorie se v něm otevřeně přiznává k tomu, že po letech nejasností našla sama sebe ve vztahu se ženou. Toto přiznání vzbudilo poměrně velký rozruch i mezi lidmi, kteří nejsou věřící a kteří náhle mávají tvrzením, že Viktorie se provinila proti Bibli, protože tam je homosexuální styk označen za hřích. Jenže já to vidím jinak, můj milý anděli. Farářka Viktorie dala svou otevřeností církvi velkou šanci. Věřící i nevěřící se ve svém protestu a odporu odvolávají na Bibli, ale co je to Bible? Bible je soubor vybraných textů, které se kdysi komusi (rozuměj vznikající mocenské církvi) hodily tzv. do krámu. A ty, které se církvi nehodily, ty jaksi zmizely. Ostatně, všechny ty texty nepsal Bůh, ale psali je lidé. A můžeme se jen dohadovat, jak bedlivě Bohu naslouchali a zda mu skutečně dobře rozuměli. Můj milý anděli, já věřím tomu, že Bůh stvořil všechny lidi. Stvořil tedy i homosexuály. Jsou také jeho