Přeskočit na hlavní obsah

Naděje ve flanelu podruhé

 Věřila jsem ve vítězství Petra Pavla v prezidentských volbách a přesto, teď když se to stalo, pořád tomu vlastně nemohu uvěřit. Nejspíš proto, že čekání bylo tak dlouhé, celých dvacet let trvalo. A teď se znovu vnitřně přesvědčuju, že naděje v člověku sice stále žije, ale uvěřit, že je opravdu tady, není vůbec snadné.

Je to jako s prvním květem, který se prodral ke slunci skrze zledovatělý sníh. Koukám na tu křehkou krásu nevěřícně a skoro se bojím dýchat, ačkoli je zřejmé, že ten květ je nesmírně silný a životaschopný.

Včera večer jsem se, můj milý anděli, dívala na první dlouhý rozhovor, který náš nový prezident poskytl České televizi, a celá jsem se telila blahem. Je to člověk, který se dívá do budoucnosti a který je v této chvíli naštěstí už víc než jen nadějí pro náš lepší život. Pro život, ve kterém budou platit základní lidské hodnoty a ve kterém bude dost svobody pro všechny, kdo ji nebudou zneužívat.

Po slušném premiérovi slušný prezident. Dva Petrové, dvě skály, na kterých se dá stavět. 

Pomalu rozdýchávám uvědomění si, že jedné dlouhé etapě našeho života definitivně odzvonilo. Že Miloš Zeman odchází poražen snad ještě víc než Andrej Babiš. A že nás čekají větší změny v nastavení společnosti, než si možná teď dovedeme představit.

Ne, nedělám si iluze, že dobro zvítězilo navždy a že Andrej Babiš i Miloš Zeman nás ještě nepotrápí. Ale vykročili jsme včera na tu dobrou cestu a doufám, že na ní zůstaneme dlouho. Chce to vzít si na ni dobré boty a přes triko... nejlépe flanelovou košili. Flanelku, která dokáže zahřát i slušet.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vidět z lícu

 S končícím létem obvykle trochu ožívám a tak snad právě tento fakt mě donutil, můj milý anděli, abych s Tebou nemluvila jen v duchu. Jako obvykle, jako už dlouho. Totiž, jde o jednu paní, o jednu starší paní, se kterou jsem včera na fb viděla rozhovor. Paní byla účastnicí demonstrace na Václaváku, kterou svolal populista (a nácek) Rajchl, a na tu demonstraci přijela, protože naše vláda se prý chová k lidem hrozně. Šidí je a nepomáhá jim. Například její syn, je to prostě chudák. Má tři děti, hypotéku na dům a nedostal přídavky na děti ani žádné příspěvky.  Paní byla upřímně rozhořčená - a já nakonec také. Její syn má tři děti, pravděpodobně zdravé, protože kdyby nebyly, paní by to jistě zmínila. Tři zdravé děti, to je přece dar a požehnání. Kolik lidí jen děti mít nemůže, nebo je má postižené či vážně nemocné.  Její syn platí hypotéku, to znamená, že má s těmi dětmi kde bydlet. Že měl na začátek té stavby pozemek i nějaké finanční prostředky, že měl dost energie, sil a chuti pustit se

Víc než farářka

 Před pár dny vyšel rozhovor s Viktorií, výjimečnou farářkou Církve československé husitské. Viktorie se v něm otevřeně přiznává k tomu, že po letech nejasností našla sama sebe ve vztahu se ženou. Toto přiznání vzbudilo poměrně velký rozruch i mezi lidmi, kteří nejsou věřící a kteří náhle mávají tvrzením, že Viktorie se provinila proti Bibli, protože tam je homosexuální styk označen za hřích. Jenže já to vidím jinak, můj milý anděli. Farářka Viktorie dala svou otevřeností církvi velkou šanci. Věřící i nevěřící se ve svém protestu a odporu odvolávají na Bibli, ale co je to Bible? Bible je soubor vybraných textů, které se kdysi komusi (rozuměj vznikající mocenské církvi) hodily tzv. do krámu. A ty, které se církvi nehodily, ty jaksi zmizely. Ostatně, všechny ty texty nepsal Bůh, ale psali je lidé. A můžeme se jen dohadovat, jak bedlivě Bohu naslouchali a zda mu skutečně dobře rozuměli. Můj milý anděli, já věřím tomu, že Bůh stvořil všechny lidi. Stvořil tedy i homosexuály. Jsou také jeho

Láska a nenávist

  Můj milý anděli, už několik dní cítím smutek. Na facebooku člověka, kterého vážím, jsem četla něco hrozného. A nejen to. Představ si, oni to lajkovali lidé, kterých si také vážím a mám je ráda. Na té zdi byly omezené komentáře, tak jsem svou připomínku napsala na jiné místo, ale ona úplně zapadla. Celou dobu přemýšlím, zda na to nemám radši zapomenout, ale ono to nejde. Tak se tu s tebou o to musím podělit, třeba se mi uleví. Tak tedy, na té zdi bylo napsáno velkými písmeny a v barvě Praha a láska musí zvítězit nad vsí a nenávistí! Chápeš to, milý anděli? Opravdu tam stála taková hrůza.  Napsala jsem k tomu někam, kde to bylo povoleno: Když to nejde tam, musím tady. Já si prosím nepřeju, aby Praha zvítězila nad naší vsí ve 2. kole. U nás zvítězil sice těsně Babiš, ale v součtu ho demokratičtí kandidáti zcela převálcovali. A protože ve 2. kole u nás vyhraje Pavel, pak by v Praze musel vyhrát Babiš, a to si nikdo z nás jistě nepřeje. Ten výkřik je sice vtipný, ale jen na první dobrou.